Gratie caracteristicilor similare ale unui motor diesel de aceeasi dimensiune, insa cu o capacitate marita pentru transporturile grele si pe distante lungi, SCANIA introduce camionul alimentat cu gaz. Acesta asigura o autonomie de maxim 1.100 km cu rezervorul LNG. Revolutionarul motor alimentat cu gaz Euro 6 cu o putere de 410 cp, motorul de 13 litri, poate fi folosit atat pentru transportul destinat pentru distantele lungi, cat si pentru santierele de constructii. Performanta acestuia poate fi comparata cu cea a motorului diesel de aceeasi dimensiune. Noul motor SCANIA este adaugat cu succes la solutiile sustenabile de transport, oferind in acelasi timp reduceri ale CO2 intre 15-90%. In Europa, exista un interes considerabil privind solutiile de transport pe distante lungi, cu alimentare cu gaz. Acest motor indeplineste aceste nevoi impreuna cu toate beneficiile economice oferite de catre alimentarea cu gaz, in concluzie, nu exista dezavantaje.
Cu ajutorul LNG, o semiremorca de maxim 40t ruleaza in jur de 1.100 km fara a fi nevoie de realimentare. Cu doua rezervoare LNG pe camioanele rigide este posibila rularea pana la maxim 1.600 km. Noul motor SCANIA ofera 410 cm si 2.000 Nm de la 1.100 pana la 1.400 rpm. Pana in momentul de fata majoritatea motoarelor pe gaz au fost fie prea slabe, fie au avut o autonomie insuficienta pentru a putea fi folosite la transporturile grele, pe distante lungi, insa SCANIA a reusit sa rezolve aceste probleme, spune Johan Mühlbach, Product Manager Gas, Scania Trucks. Acest motor marcheaza inceputul utilizarii solutiilor de combustibili alternativi pe noua generatie de camioane SCANIA. Ca urmare a disponibilitatii marite, a infrastructurii imbunatatite si a unei bune rentabilitati pentru transportatori, exista un interes crescut pentru toate vehiculele ce functioneaza pe baza de biogaz, sau gaz natural, in tari precum Italia si Franta. Gazul natural asigura o reducere a C02, motiv pentru care aspectele privind sustenabilitatea sunt la fel de importante. Motorul OC13 are la baza combustia stoichiometrica, ceea ce presupune arderea completa atat a combustibilului cat si a oxigenului.
Precum motorul pe benzina, arderea este initiata de catre bujii, iar realizarea amestecului aer-combustibil are loc la intrarea in cilindrii. Este bine de stiut ca un aspect important al utilizarii unui vehicul alimentat cu gaz, il reprezinta rezervoarele. Atat rezervoarele LNG( gaz natural lichefiat), cat si CNG( gaz natural comprimat), pot fi comandate direct de la SCANIA. Din punct de vedere al arderii, nu exista absolut nici o diferenta intre LNG si CNG, insa exista anumite diferente semnificative in privinta operarii. Autonomia maxina este una dependenta fata de modul in care este exploatat camionul si stilul de condus pe care il abordeaza fiecare conducator auto, respectiv fata de dificultatea drumului. Motoarele alimentate cu gaz functioneaza conform principiului Otto( cu pre-amestecarea combustibilului si bujii) si au intervale de service mai scurte decat motoarele diesel. Aceste motoare reprezinta o imbunatatire evidenta fata de cele alimentate cu gaz din generatia anterioara, care aveau un interval de service la 30.000 km. Cele noi prezinta un interval de service stabilit la 45.000 km, atat pentru bujii, cat si pentru schimbarea uleiului( in cazul unei utilizari normale).