Stim deja ca viata moderna ar fi greu de imaginat fara camioane si ca marea majoritate a industriilor din prezent nu ar putea functiona nici macar o zi fara acest transport. Camioanele au aparut ca urmare a evolutiei productiei de marfuri, din necesitatea de a transporta volume mari, in timp scurt si in diferite parti ale Globului. Distributia terestra de bunuri reprezinta una dintre cele mai importante modalitati de realizare a livrarilor si in interiorul spatiului comunitar, acest lucru reprezinta un aspect important si in acelasi timp, un beneficiu major. Pe langa utilitatea evidenta a camioanelor, acestea au o poveste demna de interes. Si pentru ca fiecare cuvant, sau concept reprezinta un moment al genezei sale, cuvantul ‘’camion’’ a fost folosit pentru prima data incepand cu anul 1611 si facea referire la rotile grele ce aveau ca si scop incarcarea tunurilor pe nave.
Incepand cu acel moment cuvantul ‘’camion’’ a fost adaptat si asociat cu o serie de elemente si locomotive care au fost proiectate pentru transportul incarcaturilor grele. Aparitia primului camion cu motor a avut loc la sfarsitul anilor 1800 si a fost creat de un inginer german pe numele Gottlieb Daimpler. Cat despre cea mai mare productie de camioane anuala, putem spune ca in anul 2011, japonezul Isuzu a stabilit propriul record, realizand o productie de 447.359 de unitati intr-un singur an. Una dintre cele mai provocatoare meserii de pe Pamant este reprezentata chiar de conducerea de camioane. Un aspect foarte interesant despre industria camioanelor, este acela ca, aceasta colecteaza in medie, venituri in valoare de 650 de miliarde de euro in fiecare an si se estimeaza ca va creste cu aproximativ 21% in urmatorii 10 ani.
In timp ce o masina obisnuieste sa consume aproximativ 2 tone pe an de motorina, camionul foloseste in jur de 77 de tone de motorina anual. Gratie noilor tehnologii, camioanele diesel care functioneaza in prezent sunt mult mai putin poluante in comparatie cu cele din anii 1800-1900. In anul 2017 ar fi fost nevoie de 60 de camioane pentru a putea egala emisiile gazelor de esapament ale unui singur camion din anul 1988. Modelul Cateripllar 797F este considerat a fi cel mai mare camion din lume, cu o inaltime de 6,5 m inaltime, 14,8 m lungime si 9,75 m latime si poate transporta o sarcina maxima de 687,5 tone. Cu toate acestea, SCANIA a reusit sa construiasca cel mai puternic camion si sa ii detroneze pe cele de la VOLOV din pozitia celui mai puternic camion din lume. Noul camion produs de SCANIA are capacitatea de a dezvolta nu mai putin de 3500 Nm, motorul este montat sub capota celui mai puternic camion al lumii si se ridica la cerintele Euro 6. Camioanele SCANIA aduna peste jumatate din numarul de camioane de peste 600 CP vandute in intreaga lume. Insa, putem spune ca in anul 2018 a crescut destul de mult numarul vanzarilor camioanelor MERCEDES-BENZ Actros 2651, acesta aflandu-se pe locul 3 in clasamentul celor mai bune marci de camioane. Pe a doua pozitie regasim marca VOLVO FH540, care la sfarsitul anului 2018 a ajuns la numarul de 4.188 de camioane vandute, dublu fata de anul anterior.